27 d’agost 2007

El carro del sol (mitologia grega)




Heli, fill del Tità Hiperon i Tea, era el déu que recorria el cel tots els dies d'orient a occident amb el carro del sol, proporcionant llum i calor al món.
El seu carro d'or estava llençat per quatre coratjosos cavalls amb les crineres d'or, mentre ell mateix portava una cuirassa d'or centellejant de joies.
Al vespre, tornava a la seva casa de septentrió navegant amb la seva barca daurada per les aigües del riu Oceà que circumdava la terra.
Allí descansava abans de tornar a començar el viatge a l'alba següent.


Extret i traduit d'un escrit d'una caixa de llumins, no es meu però m'ha agradat.

7 comentaris:

Jo Mateixa ha dit...

I a mi també m'ha agradat :-)

Antoni Esteve ha dit...

jo mateixa, m'alegro, per si no ho coneixies, ja ho coneixes.

Anònim ha dit...

la afrodita de la serie crec que era de maziger z, per cert la figura masculina d'afrodita es el Adonis,o es un altre.

Antoni Esteve ha dit...

striper, encertada la primera! Lo de l'Adonis no ho se però ho cerco.

APARTAMENTOS EL VALLE ha dit...

un trabajo de doce horas de un lado y doce horas de otro, sin vacaciones salvo algun eclipse...me quedo con el mio y tambien soy un sol....jajajaja

Marede3 ha dit...

Bonica la mitologia grega, crec que es pot compara amb el realismo-mágico d'ara. Es tant bonic que per explicar un fenomen natural i cotidiaa fesin aquestes hsitories, torobo que estn plenens de romaticisme...
Ptons

Antoni Esteve ha dit...

alexis, por supuesto!

lluna de foc, tens molta rao. Te un toc màgic tot plegat, encara que la ciencia ens ho pugui esgarrar una mica.

petons!

Adsense

 


Antoni's Ous © 2008. Design by: Pocket